Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Znovu vnučkou

Můj dědeček zemřel pár dnů před sametovou revolucí, babička před čtyřmi lety. Posledních několik let žila v domově důchodců. Dodnes mě to strašně mrzí, i když s ohledem na její zdravotní stav jiné řešení tehdy prostě nebylo.

Dokonce se mi zdálo, jakoby tam trochu pookřála - po dnech, které trávila sama doma, byla najednou mezi lidmi, měla si s kým povídat. Přesto jsem za ní chodila tak často, jak to bylo možné, a většinou jsem s sebou brala i svého pejska. Byla jsem vděčná, že to bylo v domově umožněno. Babiččín pokoj byl na konci dlouhé chodby, a když jsme za ní šli, bylo až dojemné vidět ty stařečky a stařenky, kteří se jako malé děti ptali - Jé, ten je krásnej, můžu si ho pohladit? Ale zároveň jsem v jejich očích viděla i smutek, že návštěva jde zase za Andulkou, ale za nimi ne. 

Asi před třemi týdny na mě z internetu vyskočila krásná charitativní akce, zaměřená na to, aby se staří lidé v domovech seniorů necítili tak opuštění. S přítelem jsme se hned snažili vybrat nějaký dárek, abychom někomu z nich udělali radost. Bylo to trošku dobrodružné, akce se setkala s neuvěřitelným zájmem a přáníčka rychle mizela. Přesto se nám podařilo dvě přání si rezervovat a dárky pro jednoho dědečka a jednu babičku už máme doma. Teď zbývá jen napsat dopisy a zítra odnést k přepravci, abychom měli jistotu, že svá splněná přání najdou pod stromečkem.

Když jsem se dívala na stránky této akce na sociální síti, došlo mi, že možná ani tak nejde o věcné dárky, jako spíš o to, potěšit někoho návštěvou. To se nám bohužel nepodaří, nejen proto, že oba naši stařečci bydlí daleko od nás. 

Dodnes si totiž velmi dobře vzpomínám na atmosféru domova, kde žila babička. I když se personál snažil dělat všechno pro to, aby se tam obyvatelé cítili co nejlépe, pořád to byl "jen" domov důchodců, kteří tam dožívají bez naděje na návrat domů. Dala bych cokoli za to, kdybych to tenkrát mohla zařídit jinak...

A teď se necítím na to, abych do podobného zařízení jela na návštěvu. Tak hluboko v sobě ty strašně smutné pocity mám. Vždyť i u příběhů a fotek, uveřejněných na webu té charitativní akce, bulím jak želva. Tak doufám, že oběma těm starým lidem uděláme radost splněným přáním, i když za nimi nepřijedeme.

Autor: Anna Novacek | středa 5.12.2018 17:00 | karma článku: 14,94 | přečteno: 428x
  • Další články autora

Anna Novacek

Čekání na obra

Už jako malou holčičku mě děda často brával na Ruzyni. Byl to snad nejoblíbenější cíl našich častých výletů z pražského Karlína.

15.5.2023 v 11:32 | Karma: 11,53 | Přečteno: 291x | Diskuse| Osobní

Anna Novacek

Po letech...

Začátkem devadesátých let jsem byla na pionýrském táboře jako praktikantka. Na návštěvu tam přijel syn jednoho z vedoucích se svým kamarádem, oba tehdy byli v prvním nebo druhém ročníku na konzervatoři.

26.4.2023 v 17:17 | Karma: 16,92 | Přečteno: 617x | Diskuse| Osobní

Anna Novacek

Já jsem o tom fakt nechtěla psát...

Myslím, že o válce na Ukrajině píše kdekdo, tak co bych k tomu mohla říct. Ale dnešní návštěva fastfoodu byla asi ta poslední kapka. Sice malá, ale zkrátka pohár přetekl.

9.4.2022 v 12:13 | Karma: 33,29 | Přečteno: 1163x | Diskuse| Osobní

Anna Novacek

Máme covid aneb Jak se navyšují čísla

Včera byl na testech můj syn i jeho partnerka. Setkali se s námi v době, kdy jsme díky "propracovanému" trasovacímu systému vůbec netušili, že k nějakému rizikovému kontaktu došlo a měli bychom být opatrní.

29.12.2020 v 12:08 | Karma: 31,40 | Přečteno: 1208x | Diskuse| Osobní

Anna Novacek

Máme covid? - II.

V sobotu jsme se dozvěděli, že je jeden z nás pozitivní a druhý negativní. Ale jak dál? Jsou v tom docela zmatky...

21.12.2020 v 16:34 | Karma: 15,72 | Přečteno: 620x | Diskuse| Osobní

Anna Novacek

Máme covid? - I.

Od počátku druhé vlny jsme prakticky izolovaní od okolního světa, takže jsme si mysleli, že se nám onemocnění vyhne. Chyba lávky - přišlo... ale s mnoha otazníky.

20.12.2020 v 9:50 | Karma: 25,10 | Přečteno: 1048x | Diskuse| Osobní

Anna Novacek

Lháři, lháři, lháři

Vím, že jsem nejméně tisícíprvá, která píše o "koronakrizi". Jenomže tento víkend mě přesvědčil, že nás ovládly a zhysterizovaly fakt jen lži...

14.12.2020 v 9:58 | Karma: 34,18 | Přečteno: 1171x | Diskuse| Osobní

Anna Novacek

O nenávisti, manipulaci a intrikách...

Kdyby to Emma nezažila na vlastní kůži, nikdy by nevěřila, že je něco takového mezi civilizovanými dospělými lidmi vůbec možné. Pořád doufá, že se z toho snu probudí... Už jen proto, že zkrátka schází důvod toho všeho.

4.10.2020 v 18:19 | Karma: 18,63 | Přečteno: 815x | Diskuse| Osobní

Anna Novacek

Už nechci pejska

Před sedmnácti lety jsem si na svém tehdejším partnerovi doslova vyvzdorovala psa. Trvalo mi to mnoho měsíců, než jsem ho přesvědčila, a když konečně souhlasil, ještě tentýž den se Nikki stal členem naší rodiny.

28.8.2020 v 8:36 | Karma: 30,14 | Přečteno: 1602x | Diskuse| Osobní

Anna Novacek

Moli válečníci

Někdy počátkem roku se nám doma objevili moli. Nejdřív pár jedinců, kterých jsme se zbavovali plácnutím, ale za pár týdnů jsme boj s nimi začali prohrávat. A to trvá vlastně dodnes...

15.7.2020 v 14:56 | Karma: 18,16 | Přečteno: 523x | Diskuse| Osobní

Anna Novacek

Včera jsem se dívala na rasistický film

Nebudu se vůbec vyjadřovat k zabití černocha bělochem, nebo taky grázla policistou, ani k tomu infernu, které se potom rozpoutalo. Myslím, že názorů bylo dost a dost a není třeba to znovu pitvat.

13.7.2020 v 8:48 | Karma: 37,99 | Přečteno: 1619x | Diskuse| Osobní

Anna Novacek

Já se tak stydííím...

Už dlouho jsem nenapsala žádný blog - všechna témata se mi zdála moc negativní... Jestli tohle je pozitivní, nevím. Snad jo, už mi cukají koutky.

7.7.2020 v 19:18 | Karma: 13,07 | Přečteno: 682x | Diskuse| Osobní

Anna Novacek

Nemáš prachy? Oslepneš...

Syn se vrátil od očního lékaře s diagnózou, jejíž název jsem nikdy předtím neslyšela. Obrátila jsem se tedy na Google. To, co jsem našla, mě vůbec nepotěšilo, a další šok mě čekal ve chvíli, kdy jsem klikla na ceník zákroků.

8.12.2019 v 15:16 | Karma: 21,57 | Přečteno: 687x | Diskuse| Osobní

Anna Novacek

Příliš slušní řidiči

Dnes cestou do práce jsem se setkala hned s několika slušnými řidiči. Bohužel s až příliš slušnými řidiči...

2.10.2019 v 13:15 | Karma: 21,31 | Přečteno: 793x | Diskuse| Osobní

Anna Novacek

Kolečko se točí aneb Mimozemšťan trénuje pozemšťana

Zase ten zelenej skřehotavej šmejd. Tentokrát si mě pořádně vychutnal. A přitom jsem u něj chtěla jen nakoupit. Nic víc.

28.9.2019 v 13:29 | Karma: 15,43 | Přečteno: 580x | Diskuse| Osobní

Anna Novacek

Černočerná tma

Tuto sobotu jsem strávila na venkově. Po hrozně dlouhé době. A cestou do Prahy jsem si uvědomila, o co nás velkoměsto okrádá - o tmu.

23.9.2019 v 12:28 | Karma: 12,83 | Přečteno: 243x | Diskuse| Osobní

Anna Novacek

O toleranci i zaťatých diskutujících

V některých reakcích pod svým posledním blogem o maratoncích v Praze, a vlastně i pod jedním starším, o zákazu kouření, jsem byla nařčena z netolerance.

2.8.2019 v 19:30 | Karma: 22,45 | Přečteno: 726x | Diskuse| Osobní

Anna Novacek

Maratonci všech zemí... přerazte si hnáty!

Vím, že název tohoto blogu je necitlivý, možná i nekorektní... Ale z doby, kdy jsem pracovala na dispečinku taxislužby, jsem si proti všem zbytečným uzavírkám města vypěstovala docela slušnou averzi.

27.7.2019 v 18:18 | Karma: 47,26 | Přečteno: 15680x | Diskuse| Osobní

Anna Novacek

Bezplatná lékařská péče

rovná se žádná lékařská péče? Jinak si totiž svoji včerejší "honbu za ošetřením" nedovedu vysvětlit.

28.5.2019 v 10:37 | Karma: 31,09 | Přečteno: 2023x | Diskuse| Osobní

Anna Novacek

Ztracená malá holčička

Nikdy jsem nijak zvlášť nepřemýšlela o tom, co dělat v případě, že na ulici najdu osamělé, ztracené dítě. Proto mě taky zaskočilo, když se dneska vedle mě ozvalo: Dobrý den, já jsem se ztratila.

13.5.2019 v 17:34 | Karma: 29,02 | Přečteno: 1418x | Diskuse| Osobní
  • Počet článků 39
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1513x
Dřív, než mě budeš pomlouvat a soudit můj život, obuj si mé boty a projdi mou cestu, projdi mou minulost, pociť mé slzy, zažij mou bolest, projdi kroky, které jsem prošla já, zakopni na každém kameni, na kterém jsem zakopla já. Za každým vstaň a jdi dál, tak jako já! A až potom můžeš soudit moje chování a tvrdit, že mě znáš...

Seznam rubrik