To si Bertík nezasloužil

14. 12. 2018 13:20:23
Po mnoha letech jsem se rozhodla prodat své milované staré autíčko. Kdybych tušila, jaké problémy mě kvůli pár tisícovkám čekají, raději bych v něm jezdila do doby, než se úplně rozpadne.

Den před koncem platnosti inzerátu jsem váhala, zda jej obnovit, a nebo využít nabídky likvidační služby a nechat jej sešrotovat. Pak zazvonil telefon a ozval se pán, milý, příjemný, upovídaný trochu moc - ale co, nehodlám s ním trávit víc času, než je bezpodmínečně nutné pro zdárný obchod.

Navečer přijeli s manželkou, sepsali jsme smlouvu, podívej, mámo, jmenuje se Bertík, to tam necháme, tady máte peníze, ne, prohlídnout to nechci, ne, zkušební jízdu taky ne, to je přece jen formalita. Velký techničák si nechte, to mi pošlete až s plnou mocí na převod. Když o tom tak zpětně uvažuji, asi jsem měla zatmění mozku. Nebo jsem snad byla otupělá tím vodopádem slov.

V sobotu v sedm ráno telefon. Volala paní. Nejde nám tohle, nejde nám tamto, vy jste lhala... Během dne ještě několik podobných telefonů, kdy paní mluvila věty, co do ní pán zřejmě natloukl, a pán za ní sprostě řval, vyhrožoval mně i mému synovi, na nějž byl bohužel ten vráček napsaný. Pak další křik, že techničák potřebují teď hned okamžitě. Na mé námitky, proč si ho včera nevzali, že podepsali smlouvu, v níž je jasně uvedeno, že vůz je opotřebovaný a tedy není bez závad, že se jedná o téměř 22 let staré auto, tak co mohou čekat... Cena byla opravdu velmi malá, spíš symbolická.

Odpoledne už jsem telefony přestala brát, v podstatě jsem byla tak psychicky na dně, že jsem nemohla dělat vůbec nic. Totálně zkažený víkend. Večer začaly chodit smsky, opět s výhrůžkami synovi... to každou mámu srazí na kolena.

Nakonec jsme se dohodli, že jim pošleme techničák a tisícovku jako slevu. Spolu s platbou kurýrovi - ne, opravdu jsem nedostala odvahu se k tomu člověku byť jen přiblížit - cena za prodej klesla na částku, za kterou by čtyřčlenná rodina sotva pořídila víkendový nákup. To už jsem se zabývala myšlenkou na to celý obchod anulovat. Jenomže podle jejich tvrzení auto mělo takové závady, že buď lhali, a nebo ho prostě poničili.

Pak byl několik dnů klid. Velmi slušnými SMS potvrdili převzetí jak techničáku, tak o pár dnů plné moci na převod. No a včera jsem zjistila, že se nenamáhali ho přehlásit. Když jsem jim volala, celý hovor probíhal ve stylu já o voze, ty o koze, absolutní nemožnost komunikace, jen další výmluvy, řvaní, sprosťárny.

Z poměrně důvěryhodných internetových stránek jsem zjistila, že by neměl být takový problém provést přepis, i když nemám velký techničák. Prostě to nahlásím, oni kupce vyzvou, proběhne správní řízení. Všechno bude v pohodě. Jeli jsme tedy na magistrát - a tam nás fakt vyvedli z omylu. Pokutu za nesplnění povinnosti dostanu v každém případě. Povinnost nejsem schopna splnit, protože podmínkou je evidenční kontrola ne starší 30 dnů, kterou z pochopitelných důvodů nemohu doložit. Všechno, co se s tím autem děje, všechny problémy, půjdou za mnou, respektive za mým synem.

Já vím, udělala jsem chybu, měla jsem se o převod postarat sama. Ale pozdě bycha honit. Spíš mě štve, jak naše zákony chrání šmejdy a ne slušné lidi.

Bertík byl celé roky spolehlivé auto, bylo mi opravdu proti srsti dát ho do šrotu, ale tohle si prostě nezasloužil.

Autor: Anna Novacek | pátek 14.12.2018 13:20 | karma článku: 19.36 | přečteno: 1042x

Další články blogera

Anna Novacek

Čekání na obra

Už jako malou holčičku mě děda často brával na Ruzyni. Byl to snad nejoblíbenější cíl našich častých výletů z pražského Karlína.

15.5.2023 v 11:32 | Karma článku: 11.21 | Přečteno: 291 | Diskuse

Anna Novacek

Po letech...

Začátkem devadesátých let jsem byla na pionýrském táboře jako praktikantka. Na návštěvu tam přijel syn jednoho z vedoucích se svým kamarádem, oba tehdy byli v prvním nebo druhém ročníku na konzervatoři.

26.4.2023 v 17:17 | Karma článku: 16.92 | Přečteno: 617 | Diskuse

Anna Novacek

Já jsem o tom fakt nechtěla psát...

Myslím, že o válce na Ukrajině píše kdekdo, tak co bych k tomu mohla říct. Ale dnešní návštěva fastfoodu byla asi ta poslední kapka. Sice malá, ale zkrátka pohár přetekl.

9.4.2022 v 12:13 | Karma článku: 33.29 | Přečteno: 1163 | Diskuse

Další články z rubriky Osobní

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 60 | Diskuse

Vlastík Fürst

Dě-da nebo dědek plesnivý

Blíží se jaro a s ním doba, kdy se do ulic vyrojí spousta lehce přioděných slečen a dam. A tak se možná my, co jsme většinově orientovaní, od těch krasavic zase dočkáme nějakého nelichotivého komentáře.

16.3.2024 v 8:30 | Karma článku: 25.51 | Přečteno: 522 | Diskuse

Vlastík Fürst

S Ním jsem silný

David pokračuje ve své písni. Už v ní stihl Stvořiteli říci vše, co ho trápí. Sdílí se s ním o své obavy z toho, že jeho vojsko bez pomoci shůry prohraje. Strach mu ale nahání i mlčení nebes.

8.3.2024 v 19:10 | Karma článku: 12.36 | Přečteno: 205 | Diskuse

Vít Olmer

Bitva o důchod (humoreska)

Nedávno jsem se dočetl, že nějaká paní měla z vyřizování svého důchodu hlavu jak pátrací balon. Chtěl bych ji utěšit...

8.3.2024 v 19:08 | Karma článku: 43.99 | Přečteno: 8017 | Diskuse

Tien Tran Tat

Koupil bych si průvodce po Vietnamu? Spíš nekoupil

Nedávno jsem v ruce držel průvodce po Vietnamu. Publikováno v roce 2018. Není to jediný průvodce, který jsem prolistoval. Vždycky mě zaujme filmové doporučení. Většinou nabídka amerických válečných filmů. Rozčiluje mě to.

6.3.2024 v 8:24 | Karma článku: 23.74 | Přečteno: 409 | Diskuse
Počet článků 39 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1507

Dřív, než mě budeš pomlouvat a soudit můj život, obuj si mé boty a projdi mou cestu, projdi mou minulost, pociť mé slzy, zažij mou bolest, projdi kroky, které jsem prošla já, zakopni na každém kameni, na kterém jsem zakopla já. Za každým vstaň a jdi dál, tak jako já! A až potom můžeš soudit moje chování a tvrdit, že mě znáš...

Seznam rubrik

více

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Byla to láska na první pohled, říká hvězda Gilmorek o manželství s modelkou

Milo Ventimiglia (46), představitel Jesse ze seriálu Gilmorova děvčata nebo Jacka Pearsona ze seriálu Tohle jsme my, je...