Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Černočerná tma

Tuto sobotu jsem strávila na venkově. Po hrozně dlouhé době. A cestou do Prahy jsem si uvědomila, o co nás velkoměsto okrádá - o tmu.

Na naplánované setkání s přáteli z dětství, které jsem naposledy viděla před mnoha lety, jsem se těšila už měsíc dopředu. Bylo to fajn, bylo to hezké... a bylo to krátké. Původně jsme chtěli přespat na farmě, kde jsem si poprvé v životě (!) pochovala kůzle, ale zvítězila pohodlnost a s partnerem jsme se rozhodli, že 100 nočních kilometrů výměnou za vlastní postel zase není tak hrozné.

Farma se nachází v údolíčku, které je obklopené lesem. Veřejné osvětlení sem samozřejmě nevede. Když jsme vyšli z domu, ta tma byla úplně neskutečná. Měla jsem strašně zvláštní pocit... neviděla jsem ani světýlko, ani stín, prostě vůbec nic. Nepamatuji se ani, jestli jsem takovou tmu zažila třeba jako dítě. Na různých táborech asi ano, ale nejspíš jsem na to po tolika letech zapomněla.

Auto jsme našli snad jen díky rozsvícenému mobilu. Celou cestu nás pak provázel magický měsíc, zvláštně žlutý, na černočerném nebi bez jediné hvězdičky. Nejezdilo mnoho aut, tak i ta silnice byla temná, tichá. 

Po necelé půldruhé hodině se však obloha začala zesvětlovat... blížili jsme se do Prahy. Snad nikdy mi návrat domů nebyl tak... protivný. Zdálo se mi, že mě ta světla oslepují, řežou... Po klidu v lese, na farmě, samozřejmě ani památky. Hluk, blikání, světlo. I ten měsíc najednou nebyl žlutý, ale bílý. 

Tak mě napadá, jestli si dnešní děti, které se z města málokdy dostanou, vůbec umí představit, jak taková opravdická tma vypadá. 

 

Autor: Anna Novacek | pondělí 23.9.2019 12:28 | karma článku: 12,83 | přečteno: 243x
  • Další články autora

Anna Novacek

Čekání na obra

Už jako malou holčičku mě děda často brával na Ruzyni. Byl to snad nejoblíbenější cíl našich častých výletů z pražského Karlína.

15.5.2023 v 11:32 | Karma: 11,53 | Přečteno: 291x | Diskuse| Osobní

Anna Novacek

Po letech...

Začátkem devadesátých let jsem byla na pionýrském táboře jako praktikantka. Na návštěvu tam přijel syn jednoho z vedoucích se svým kamarádem, oba tehdy byli v prvním nebo druhém ročníku na konzervatoři.

26.4.2023 v 17:17 | Karma: 16,92 | Přečteno: 617x | Diskuse| Osobní

Anna Novacek

Já jsem o tom fakt nechtěla psát...

Myslím, že o válce na Ukrajině píše kdekdo, tak co bych k tomu mohla říct. Ale dnešní návštěva fastfoodu byla asi ta poslední kapka. Sice malá, ale zkrátka pohár přetekl.

9.4.2022 v 12:13 | Karma: 33,29 | Přečteno: 1163x | Diskuse| Osobní

Anna Novacek

Máme covid aneb Jak se navyšují čísla

Včera byl na testech můj syn i jeho partnerka. Setkali se s námi v době, kdy jsme díky "propracovanému" trasovacímu systému vůbec netušili, že k nějakému rizikovému kontaktu došlo a měli bychom být opatrní.

29.12.2020 v 12:08 | Karma: 31,40 | Přečteno: 1208x | Diskuse| Osobní

Anna Novacek

Máme covid? - II.

V sobotu jsme se dozvěděli, že je jeden z nás pozitivní a druhý negativní. Ale jak dál? Jsou v tom docela zmatky...

21.12.2020 v 16:34 | Karma: 15,72 | Přečteno: 620x | Diskuse| Osobní

Anna Novacek

Máme covid? - I.

Od počátku druhé vlny jsme prakticky izolovaní od okolního světa, takže jsme si mysleli, že se nám onemocnění vyhne. Chyba lávky - přišlo... ale s mnoha otazníky.

20.12.2020 v 9:50 | Karma: 25,10 | Přečteno: 1048x | Diskuse| Osobní

Anna Novacek

Lháři, lháři, lháři

Vím, že jsem nejméně tisícíprvá, která píše o "koronakrizi". Jenomže tento víkend mě přesvědčil, že nás ovládly a zhysterizovaly fakt jen lži...

14.12.2020 v 9:58 | Karma: 34,18 | Přečteno: 1171x | Diskuse| Osobní

Anna Novacek

O nenávisti, manipulaci a intrikách...

Kdyby to Emma nezažila na vlastní kůži, nikdy by nevěřila, že je něco takového mezi civilizovanými dospělými lidmi vůbec možné. Pořád doufá, že se z toho snu probudí... Už jen proto, že zkrátka schází důvod toho všeho.

4.10.2020 v 18:19 | Karma: 18,63 | Přečteno: 815x | Diskuse| Osobní

Anna Novacek

Už nechci pejska

Před sedmnácti lety jsem si na svém tehdejším partnerovi doslova vyvzdorovala psa. Trvalo mi to mnoho měsíců, než jsem ho přesvědčila, a když konečně souhlasil, ještě tentýž den se Nikki stal členem naší rodiny.

28.8.2020 v 8:36 | Karma: 30,14 | Přečteno: 1602x | Diskuse| Osobní

Anna Novacek

Moli válečníci

Někdy počátkem roku se nám doma objevili moli. Nejdřív pár jedinců, kterých jsme se zbavovali plácnutím, ale za pár týdnů jsme boj s nimi začali prohrávat. A to trvá vlastně dodnes...

15.7.2020 v 14:56 | Karma: 18,16 | Přečteno: 523x | Diskuse| Osobní

Anna Novacek

Včera jsem se dívala na rasistický film

Nebudu se vůbec vyjadřovat k zabití černocha bělochem, nebo taky grázla policistou, ani k tomu infernu, které se potom rozpoutalo. Myslím, že názorů bylo dost a dost a není třeba to znovu pitvat.

13.7.2020 v 8:48 | Karma: 37,99 | Přečteno: 1619x | Diskuse| Osobní

Anna Novacek

Já se tak stydííím...

Už dlouho jsem nenapsala žádný blog - všechna témata se mi zdála moc negativní... Jestli tohle je pozitivní, nevím. Snad jo, už mi cukají koutky.

7.7.2020 v 19:18 | Karma: 13,07 | Přečteno: 682x | Diskuse| Osobní

Anna Novacek

Nemáš prachy? Oslepneš...

Syn se vrátil od očního lékaře s diagnózou, jejíž název jsem nikdy předtím neslyšela. Obrátila jsem se tedy na Google. To, co jsem našla, mě vůbec nepotěšilo, a další šok mě čekal ve chvíli, kdy jsem klikla na ceník zákroků.

8.12.2019 v 15:16 | Karma: 21,57 | Přečteno: 687x | Diskuse| Osobní

Anna Novacek

Příliš slušní řidiči

Dnes cestou do práce jsem se setkala hned s několika slušnými řidiči. Bohužel s až příliš slušnými řidiči...

2.10.2019 v 13:15 | Karma: 21,31 | Přečteno: 793x | Diskuse| Osobní

Anna Novacek

Kolečko se točí aneb Mimozemšťan trénuje pozemšťana

Zase ten zelenej skřehotavej šmejd. Tentokrát si mě pořádně vychutnal. A přitom jsem u něj chtěla jen nakoupit. Nic víc.

28.9.2019 v 13:29 | Karma: 15,43 | Přečteno: 580x | Diskuse| Osobní

Anna Novacek

O toleranci i zaťatých diskutujících

V některých reakcích pod svým posledním blogem o maratoncích v Praze, a vlastně i pod jedním starším, o zákazu kouření, jsem byla nařčena z netolerance.

2.8.2019 v 19:30 | Karma: 22,45 | Přečteno: 726x | Diskuse| Osobní

Anna Novacek

Maratonci všech zemí... přerazte si hnáty!

Vím, že název tohoto blogu je necitlivý, možná i nekorektní... Ale z doby, kdy jsem pracovala na dispečinku taxislužby, jsem si proti všem zbytečným uzavírkám města vypěstovala docela slušnou averzi.

27.7.2019 v 18:18 | Karma: 47,26 | Přečteno: 15680x | Diskuse| Osobní

Anna Novacek

Bezplatná lékařská péče

rovná se žádná lékařská péče? Jinak si totiž svoji včerejší "honbu za ošetřením" nedovedu vysvětlit.

28.5.2019 v 10:37 | Karma: 31,09 | Přečteno: 2023x | Diskuse| Osobní

Anna Novacek

Ztracená malá holčička

Nikdy jsem nijak zvlášť nepřemýšlela o tom, co dělat v případě, že na ulici najdu osamělé, ztracené dítě. Proto mě taky zaskočilo, když se dneska vedle mě ozvalo: Dobrý den, já jsem se ztratila.

13.5.2019 v 17:34 | Karma: 29,02 | Přečteno: 1418x | Diskuse| Osobní

Anna Novacek

Fotograf mraků

Můj děda zemřel před téměř třiceti lety - jen o pár dnů se nedožil sametové revoluce. I když na něj často myslím, moje vzpomínky jsou čím dál tím víc mlhavější. Jedinou věc si však vybavuji jasně - jeho nádherné fotky mraků.

11.5.2019 v 20:35 | Karma: 17,57 | Přečteno: 340x | Diskuse| Osobní
  • Počet článků 39
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1513x
Dřív, než mě budeš pomlouvat a soudit můj život, obuj si mé boty a projdi mou cestu, projdi mou minulost, pociť mé slzy, zažij mou bolest, projdi kroky, které jsem prošla já, zakopni na každém kameni, na kterém jsem zakopla já. Za každým vstaň a jdi dál, tak jako já! A až potom můžeš soudit moje chování a tvrdit, že mě znáš...

Seznam rubrik