Příliš slušní řidiči

2. 10. 2019 13:15:26
Dnes cestou do práce jsem se setkala hned s několika slušnými řidiči. Bohužel s až příliš slušnými řidiči...

Vždycky jsem věděla, že pomalý řidič je pro své okolí nebezpečnější než řidič rychlý. Kolona aut na silnici, kde se špatně předjíždí, a v jejím čele brzdič. Je celkem lhostejné, jestli je to začátečník nebo naopak opatrný senior, ale kolona se táhne dvacítkou tak dlouho, až to někdo nevydrží a začne předjíždět mnohem nebezpečněji, než běžně jezdí, a to jenom proto, že to šnečí tempo je už neúnosné. A průšvih může být na světě.

Nikdy mě ale nenapadlo, o co nebezpečnější je řidič přehnaně slušný. Dnešní cesta do práce mě ovšem poučila...

Nejprve řidič auta přede mnou prudce šlápl na brzdu, aby dal přednost protijedoucím vozům odbočujícím vlevo. Pár metrů před semaforem, který za pár vteřin stejně zčervenal a tak jako tak by auta v našem směru musela zastavit. Svou slušností naopak zablokoval mě, která jsem potřebovala odbočit vpravo. Kdyby normálně projel, já bych normálně odbočila a za mnou už by následovala řada těch, které pouštěl. Plynule, tak, jak to v tomto místě funguje odjakživa a není s tím žádný zásadní problém,.

Takhle jsem však dnes poprvé stála na brzdě a nos měla nalepený na předním skle. Podotýkám, že po Praze jezdím celkem pomalu, ovšem některé věci od kolegů řidičů jsou zkrátka nečekané.

Ujela jsem snad 200 metrů a na levé straně vozovky jsem na kraji chodníku zaregistrovala rodiče s malým dítětem. Přechod je ještě o pár desítek metrů dál... Najednou řidič protijedoucího auta přibrzdil a zablikal, aby šli... a oni jak smyslů zbavení vběhli do vozovky, aniž by se podívali, jestli taky náhodou něco nejede zprava. Takže podruhé dnes brzda až na podlaze a nos na skle... zbytečně... ten přechod o kus dál vede ke školce a rodinka k němu tak jako tak směřovala.

Za dalších pár desítek metrů kruhový objezd. Jeden z těch přehlednějších, nebývají tam žádné kolony, pohoda. Ne však dnes. Řidič přede mnou dostal nápad, že dá přednost tomu, kdo chce na kruhák vjet. Takže to zapikoloval uprostřed a brzdy mého auta potřetí dokázaly, že jsou v pořádku. Na předním skle třetí otisk mého nosu.

Do práce jsem pak už dorazila v klidu, ale příště bych snad raději jela za nějakými silničními piráty.. Ti jsou totiž na rozdíl od těchto slušňáků aspoň trochu předvídatelní.

Autor: Anna Novacek | středa 2.10.2019 13:15 | karma článku: 21.31 | přečteno: 793x

Další články blogera

Anna Novacek

Čekání na obra

Už jako malou holčičku mě děda často brával na Ruzyni. Byl to snad nejoblíbenější cíl našich častých výletů z pražského Karlína.

15.5.2023 v 11:32 | Karma článku: 11.21 | Přečteno: 291 | Diskuse

Anna Novacek

Po letech...

Začátkem devadesátých let jsem byla na pionýrském táboře jako praktikantka. Na návštěvu tam přijel syn jednoho z vedoucích se svým kamarádem, oba tehdy byli v prvním nebo druhém ročníku na konzervatoři.

26.4.2023 v 17:17 | Karma článku: 16.92 | Přečteno: 617 | Diskuse

Anna Novacek

Já jsem o tom fakt nechtěla psát...

Myslím, že o válce na Ukrajině píše kdekdo, tak co bych k tomu mohla říct. Ale dnešní návštěva fastfoodu byla asi ta poslední kapka. Sice malá, ale zkrátka pohár přetekl.

9.4.2022 v 12:13 | Karma článku: 33.29 | Přečteno: 1163 | Diskuse

Další články z rubriky Osobní

Lucie Svobodová

Magor

Přátelé, širší rodina - každý reagoval na mé členství odlišně. Někteří na mě neustále křičeli, že jsem magor. Jiní si to pravděpodobně také mysleli, ale rozhodli se nechat si to pro sebe.

28.3.2024 v 8:59 | Karma článku: 5.85 | Přečteno: 288 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 21.60 | Přečteno: 424 | Diskuse

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma článku: 10.91 | Přečteno: 291 |

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 68 | Diskuse

Vlastík Fürst

Dě-da nebo dědek plesnivý

Blíží se jaro a s ním doba, kdy se do ulic vyrojí spousta lehce přioděných slečen a dam. A tak se možná my, co jsme většinově orientovaní, od těch krasavic zase dočkáme nějakého nelichotivého komentáře.

16.3.2024 v 8:30 | Karma článku: 26.76 | Přečteno: 572 | Diskuse
Počet článků 39 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1507

Dřív, než mě budeš pomlouvat a soudit můj život, obuj si mé boty a projdi mou cestu, projdi mou minulost, pociť mé slzy, zažij mou bolest, projdi kroky, které jsem prošla já, zakopni na každém kameni, na kterém jsem zakopla já. Za každým vstaň a jdi dál, tak jako já! A až potom můžeš soudit moje chování a tvrdit, že mě znáš...

Seznam rubrik

více

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...