Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Čekání na obra

Už jako malou holčičku mě děda často brával na Ruzyni. Byl to snad nejoblíbenější cíl našich častých výletů z pražského Karlína.

Na letišti jsem nejdřív nadšeně tam a zpátky probíhala skleněnými dveřmi s otvíráním na čidlo, což tenkrát, pokud se nemýlím, nikde jinde v Praze nebylo. Když jsem trochu povyrostla, hodiny a hodiny jsme trávili na tehdejší vyhlídkové terase. 

Moje první cesta letadlem z Karlových Varů do Prahy byla odměna za vysvědčení. Tehdy to stálo pár kaček. Úplně mě to sice nenadchlo, malý JAK-40 sebou hodně házel, ale obdiv a nadšení z letadel mi to nevzalo. Další cesta byl opačný extrém - veliký třímotorový MD11 do Jižní Ameriky. Cesta jako taková pro mě byl snad větší zážitek, než samotný pobyt.

Pak jsem na letišti roky nebyla. Snad pětadvacet let. Existenční problémy můj "koníček" na dlouhou dobu upozadily. Když jsem po nekonečně dlouhé době poprvé letěla na dovolenou, letiště jsem nemohla poznat. Jen ty dveře na čidlo tam zůstaly.

Když do Prahy začala létat A-380, těšila jsem se, že ji brzy uvidím na vlastní oči. Plánovala jsem si, jak si udělám výlet na vyhlídkový val, o němž jsem tehdy ani neměla ponětí, kde přesně vlastně je. Mám to ale na letiště přes celou Prahu, tak z toho vždycky nějak sešlo, no a nakonec do toho hodil vidle Covid a tihle obři sem létat přestali.

Poslední asi dva roky občas jezdím do vesnice, která je velmi blízko k letišti. Na val se odtamtud dá dojít pěšky, tak je to častý cíl mých procházek. Ale letadla tam mohu fotit prakticky odkudkoli, často i z předzahrádky. A tak fotím a fotím a fotím...

A navíc - A380 v rámci výcvikových letů letos v květnu přiletí do Prahy hned několikrát. Tak jsme se tam v sobotu konečně vypravili. Val vypadal jako obří mraveniště, takže jsme šli dál kolem plotu a vmísili se mezi chumel podobných nadšenců. Byla tam neuvěřitelná atmosféra - když se mezi mraky vyloupla malilinká šmouha, na kterou všichni tak netrpělivě čekali, hovory ustaly a rozhostilo se naprosté ticho. Všichni s napětím zírali k té přibližující se tečce, která pomalu nabývala obrysů letadla. Už byly k rozeznání motory, podvozek, okénka... a pořád naprosté ticho. To letadlo vůbec nebylo slyšet. Najednou se ozvalo burácení, ale to už obr lehounce dosedl na plochu a prosvištěl kolem nás. Neuvěřitelná velikost, neuvěřitelná síla.

Asi za dvacet minut startoval znovu, na další část své cesty. Začalo poprchávat, ale všichni byli nalepení k plotu a snažili se zachytit co nejvíc. A za pár vteřin bylo po všem a obr zmizel v mracích. Výcvikové lety další den byly zrušeny, tak jsem moc ráda, že jsme se i přes ne úplně ideální počasí na letiště vydali. A doufám, že příště už v nějaké A380 budu sedět i já...

 

 

Autor: Anna Novacek | pondělí 15.5.2023 11:32 | karma článku: 11,53 | přečteno: 291x
  • Další články autora

Anna Novacek

Po letech...

Začátkem devadesátých let jsem byla na pionýrském táboře jako praktikantka. Na návštěvu tam přijel syn jednoho z vedoucích se svým kamarádem, oba tehdy byli v prvním nebo druhém ročníku na konzervatoři.

26.4.2023 v 17:17 | Karma: 16,92 | Přečteno: 617x | Diskuse| Osobní

Anna Novacek

Já jsem o tom fakt nechtěla psát...

Myslím, že o válce na Ukrajině píše kdekdo, tak co bych k tomu mohla říct. Ale dnešní návštěva fastfoodu byla asi ta poslední kapka. Sice malá, ale zkrátka pohár přetekl.

9.4.2022 v 12:13 | Karma: 33,29 | Přečteno: 1163x | Diskuse| Osobní

Anna Novacek

Máme covid aneb Jak se navyšují čísla

Včera byl na testech můj syn i jeho partnerka. Setkali se s námi v době, kdy jsme díky "propracovanému" trasovacímu systému vůbec netušili, že k nějakému rizikovému kontaktu došlo a měli bychom být opatrní.

29.12.2020 v 12:08 | Karma: 31,40 | Přečteno: 1208x | Diskuse| Osobní

Anna Novacek

Máme covid? - II.

V sobotu jsme se dozvěděli, že je jeden z nás pozitivní a druhý negativní. Ale jak dál? Jsou v tom docela zmatky...

21.12.2020 v 16:34 | Karma: 15,72 | Přečteno: 620x | Diskuse| Osobní

Anna Novacek

Máme covid? - I.

Od počátku druhé vlny jsme prakticky izolovaní od okolního světa, takže jsme si mysleli, že se nám onemocnění vyhne. Chyba lávky - přišlo... ale s mnoha otazníky.

20.12.2020 v 9:50 | Karma: 25,10 | Přečteno: 1048x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

USA a Čína musí být partnery, řekl Si. Blinken mu vyčetl podporu Ruska

26. dubna 2024  13:10,  aktualizováno  13:45

Ve vztazích mezi Čínou a Spojenými státy zůstává mnoho problémů. Musí ale být spíše partnery než...

KOMENTÁŘ: Byrokracie s vízy? Přitvrdíme. Jak Česko zařízlo studenty z ciziny

26. dubna 2024

Premium Nenápadná úřední klička zásadně zkomplikovala život zahraničních studentů v Česku. Stát ještě...

Podvodník prodával falešné vstupenky na koncerty i sport, naletělo mu 500 lidí

26. dubna 2024  12:50

Falešné vstupenky na kulturní a sportovní akce nabízel na internetu muž z Uherskohradišťska, který...

V kontejneru vzplála stará elektrobaterie, patrně kvůli technické závadě

26. dubna 2024  12:45

Zřejmě závada na staré elektrobaterii způsobila páteční požár kontejneru na skladování...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 39
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1513x
Dřív, než mě budeš pomlouvat a soudit můj život, obuj si mé boty a projdi mou cestu, projdi mou minulost, pociť mé slzy, zažij mou bolest, projdi kroky, které jsem prošla já, zakopni na každém kameni, na kterém jsem zakopla já. Za každým vstaň a jdi dál, tak jako já! A až potom můžeš soudit moje chování a tvrdit, že mě znáš...

Seznam rubrik