Diskuse

Osobní bankrot

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Prostě KARMA R^

Osobně jsem člověk, který si kupuje to, na co má a půjčky velice zvažuje (půjčím si pouze na nezbytné, pokud na to momentálně nemám našetřeno). A to od doby, kdy jsem si půjčil 42 000,- Kč na auto, které mi v bazaru chyběly. Nebudu to rozvádět, doma koukám na rozpis splátek a za 5 let bych vrátil 96 000,- Kč. Tedy okamžitě po večerech a sobotách meloušky a za 5 měsíců jsem doplatil. I tak jsem přeplatil dost.

ve stejném duchu vychovávám syna. Začal podnikat, kdykoli jsme se o tom bavili, tak jsem mu vysvětloval, jak je důležité vytvořit a mít rezervu a hlavně, nedělat dluhy. Po pěti letech měl se společníkem dohromady 200 000,- dluhů a skončili. Ale vždy měl tendeci mě poučovat, jak správně podnikat. Dnes už ne.

Naštěstí se s dodavateli dohodli a každý splácí 100 000,- postupně a bez exekucí a podobně. Já mu pomáhám alespoň tak, že bydlí u mě s přítelkyní a synem - mým vnukem grátis.

Co tím chci říct. Osobně vidím chybu i v systému, který dává neomezený prostor všem lichvářům, reklamy "kupte si to, i když na to nemáte" jsou jak na běžícím páse. ochrana lidí minimální a těch méně finančně gramotných obzvláště.

Někdo by mohl namítnout, žijete ve svobodné společnosti a každý se o sebe musí starat sám. Ano, to bych přijmul, kdyby to byla pravda. Žití a obzvláště podnikání tady už má tolik omezení a v tolika případech o mě rozhodují jiní, že takový pocit svobody nemám. A pokud mě tedy stát omezuje, ať omezuje i zloděje.

Jsem proto, aby bylo v širší míře umožněno oddlužení i za cenu, že věřitelé nedostanou všechno. A proč? Alespoň si příště dají majzla a nepůjčí kdekomu.

5 0
možnosti

P39e59t97r 71B41u85r81i84a86n

23. 1. 2019 14:47

Ve svém příspěvku si odporujete hned dvakrát. Plus jedno zavádějící tvrzení. Tím je minimální ochrana lidí a neomezený prostor lichvářů. Ono je to přesně naopak. Zatímco dlužník má několik stupňů ochrany, věřitel mimo té přirozené, což je právo vymáhat svůj dluh, moc ne.

A potom ona tolik papouškovaná finanční gramotnost, která je prý samospasitelná. Ovšem sám přiznáváte, že jste ji do syna hustil horem dolem a bez úspěchu.

Nu a za poslední za věřitele nepochopitelně považujete toho, kdo někomu něco půjčí. A toho byste klíďo píďo nechal okrást. Ač sám přiznáváte, že váš syn dlužil dodavatelům, tedy zboží a energie.

4 0
možnosti

Díky za upřímnost. I když přiznáváte vlastní vinu (což u dlužníků moc nefunguje), neodpouštíte si osten vůči věřitelů. Na konci ale říkáte, že ten kdo si vezme dluhy si za situaci může.

Z výše uvedeného plyne, že pomoc dlužníkům musí být spojena s razantním postupem proti zadlužování, a to i hrozbou trestního postihu. Je čas zpřísnit paragraf trestního zákona o způsobení úpadku a obnovit trestný čin nenavrhnutí se do insolvence. Kdo nesplácí a vezme si další půjčku, ať je potrestán veřejně prospěšnými pracemi a monitorovacím náramkem.

https://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=691645

4 0
možnosti

P76e29t51r 28B22u58r41i64a59n

23. 1. 2019 13:06

Karma za upřímnost. Nicméně novela insolvenčního zákona je nafouknutou bublinou. Dovoluje sice vstoupit do oddlužení komukoliv a ne jen tomu, kdo je reálně schopen splatit alespoň 1/3 dluhů, ale oddluží zase jen toho, kdo je splatí. Tedy logicky jen toho, kdo měl potenci vstoupit a splatit i před novelou tohoto zákona. Jediná změna by mohla nastat, že by část dlužníků, která neměla ty předpoklady dříve vstoupila do insolvence, uvědomila si svou šanci, napnula úsilí (jako vy tehdy) a opravdu se jí podařilo onu třetinu splatit. Ovšem těch bude oproti halasnému vyřvávání ČSSD o tom, jaký vymysleli trhák, zatraceně málo.

Jinak nesouhlasím s větou: Nikdy to není jen vina jedné strany.

Znám případy, kdy si lidé půjčují s úmyslem nesplácet.

3 0
možnosti

Podle insolvenčního rejstříku v našem desetitisícovém městě prošlo/nebo je v insolvenci 444 osob. To je přibližně každý 22. obyvatel.

Ani jsem nečekala, že insolvence je tak hojně užívaný nástroj.

Ono zatnout zuby, poprosit o splátkové kalendáře, žít s pár korunama a splácet dluhy ve výši, jak to jen jde, je asi ta méně pohodlná cesta.

2 0
možnosti

Milá paní Erlebachová, ona insolvence není o ničem jiném než o žití s pár korunama a splácení dluhů ve výši, jak to jenom jde. Nebo máte jiný názor?

2 0
možnosti

Autorka sama přiznává, že to byla její chyba a touha mít vše hned. A to je problém. Dnes každý chce všechno hned a nedomýšlí následky.

6 0
možnosti

Dnes jsou věřitelé nepřiměřeně chráněni. Dokladem toho jsou exekutorsko-nebankovní mafie, viz příklad bývalé několikadenní ministryně spravedlnosti, která spolu s manželem působila jako nebankovní úvěrář a zároveň exekutor (ano, úlohy tam měli formálně podle zákona rozdělené, ale to není podstatné, podstatné je, že ty peníze šly do jednoho rozpočtu, v tomto případě rodinného).

Ale už se to zlepšuje, myslím, že banky jsou dnes poněkud opatrnější. A zákon zlikvidoval spoustu "nebankovek" vyrábějících dlužníky jak na běžícím páse.

0 2
možnosti

P23e33t55r 34B28u65r40i75a69n

23. 1. 2019 13:41

Dnes jsou věřitelé nepřiměřeně chráněni.

Tento demagogicko- populistický výkřik slýchávám často. A vždy od lidí, kteří jej neumí ani obhájit, protože dané problematice vůbec nerozumí. Vy argumentujete jedním případem, kdy manžel provozoval první stupeň, tedy půjčky a manželka druhý, tedy exekutor (nebo naopak? to je jedno), a sám k tomu píšete, že podle zákona měli úlohy formálně oddělené. Tedy vlastně říkáte, že ZÁKON TOHLE ZAKAZUJE A TÍM CHRÁNÍ DLUŽNÍKY PŘED NEKALÝMI PRAKTIKAMI VĚŘITELŮ. Takže znova, v čem a jak jsou tedy věřitelé nepřiměřeně chráněni?

A jinak platí pravý opak, tedy že naopak dlužník je u nás před věřitelem nadstandardně a nesmyslně chráněn. Viz např. zákon o spotřebních půjčkách, nebo ochrana nájemce, který neplatí dlouhodobě nájem ani energie a likviduje byt.

4 0
možnosti
Foto

Lidé, kteří čelí mnoha exekucím už většinou rezignovali. A tak pracují načerno, trvalé bydliště mají na obecním úřadu, s manželem/manželkou se nechali rozvést a třeba žijí spolu i dál. Těm už ani osobní bankrot nepomůže, jejich dlužné částky jsou prostě nesplatitelné. A přitom už třeba reálně splatili částky, které si půjčili, ovšem úroky z prodlení a odměny exekutorům jsou několikanásobně vyšší a neustále narůstají. Jsou tedy odsouzeni k živoření do konce života většinou za předchozí lehkomyslnost.

Za tento stav viním legislativu, která se snažila především vytvořit dobrou živnost pro soukromé exekutory a advokáty. :-/

9 0
možnosti
Foto

Určitě Vám to nezávidím a příběh je poučný. Hlavně tím, co píšete v úvodu: "Pak další nákup, další platba, poté navýšení limitu pro solidního zákazníka... A po pár měsících dluh několik desítek tisíc, které samozřejmě už nebylo možné splatit naráz a začaly naskakovat úroky." Prostě jste z kreditní karty udělala "hrnečku vař" a neštěstí bylo na světě.

13 0
možnosti
Foto

Já jsem kreditní karty odmítl, i když mi je už nabízeli několikrát. Debetní karty mi úplně stačí.

2 0
možnosti
Foto

R^velká karma.

Ale píšete,že Vám zase nabízejí půjčku. Opravdu banky opět nabízejí půjčky lidem po insolvenci? I před uplynutím pětileté lhůty,než je dlužník vymazán z IS? To se mi nezdá,anebo už jste pět let po ukončení bankrotu.

2 2
možnosti
Foto

Ano, banky nabízejí půjčky lidem po insolvenci. Jsem dva roky po ukončení, ta nabídka přišla před několika měsíci. Založila jsem si u té banky běžný účet a jakmile jsem se přihlásila do svého bankovnictví, byl tam předschválený kredit 30.000,- Kč a nabídka kreditní karty. Aniž bych doložila příjem, aniž bych je o to vůbec žádala. Jak jsem psala, docela ostře jsem reagovala, bez reakce, takže jsem okamžitě zrušila vše a běžný účet si založila u jiné banky.

4 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS