Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

To si Bertík nezasloužil II. aneb Jak to dopadlo

Na den přesně po 100 dnech nervů, dohadování i vztekání se je auto konečně přepsáno na kupujícího. Ale za mě - každé další auto buď dojezdím do rozpadu a pak dám sešrotovat, a nebo si prodej a následující úkony ošéfuju sama. 

V prosinci jsem popisovala anabázi s prodejem mého stařičkého auta. Nejenže mě kupující už druhý den po prodeji bombardoval nenávistnými telefonáty, zprávami a výhrůžkami, ale navíc auto nepřevedl na sebe, jak jsme se domluvili a jak jsem bohužel věřila, že udělá. 

Protože jsem už auto samozřejmě neměla k dispozici, nemohla jsem udělat evidenční kontrolu, která je pro převod nezbytná. Nemohla jsem vlastně dělat vůbec nic. Asi měsíc po prodeji vozu mi přišla kupní smlouva, dle které můj syn auto prodal do autobazaru, a to dvacet dnů po tom, co už nebyl jeho majitelem. Prodal ho zastupován pánem, který auto koupil od něj. Zfalšovaná plná moc, prostě podvod. První moje myšlenka byla jít na policii. Ale druhá myšlenka - strach. Strach, že ten člověk bude opět vyhrožovat nebo dokonce své výhrůžky zrealizuje. 

Podívala jsem se na sbazar - "moje" autíčko tam vypulírované nabízejí za trojnásobek ceny. Potlačila jsem i chuť dotyčný autobazar kontaktovat. Opět kvůli strachu z toho člověka. Mimochodem, to auto je tam, teď už s propadlou technickou, dosud :)

Zůstala jsem však v kontaktu s magistrátem a tam mi začátkem ledna oznámili, že na autě je provedena nová platná evidenční kontrola. Tak jsem tam hned pelášila a podala žádost o provedení převodu, protože to byla prostě jediná možnost, jak jej udělat. Kdybych zavolala o pár dnů později, evidenční kontrola by už propadla a byla bych bez šance se toho vráčku papírově zbavit.

Magistrát zaslal kupujícímu výzvu, na kterou on pochopitelně nereagoval, proč taky... po tom všem, co předcházelo. Po měsíci mi přišlo vyjádření, že kupující stále nereaguje, a že tedy mám podat žádost o vystavení nového techničáku. Čili další cesta na magistrát, tentokrát už zpoplatněná tisícovkou - za vystavení technického průkazu a za převod. 

Ale pak události nabraly spád a hned následující den mi přišel další dopis, ve kterém mi z magistrátu sdělovali, že jsem splnila všechny podmínky pro to, aby byl převod proveden, takže od tohoto dne není můj syn majitelem vozu. 

Trvalo to sto dní. Sto dní nejistoty jako trest za mou hloupost. Spolehla jsem se na kupujícího, že když dostane plnou moc, udělá vše, na čem jsme se dohodli. Chyba lávky. Stejně tak jsem věřila internetovým radírnám, jako je například SOVA - Sdružení na ochranu vlastníků automobilů. Nevím, koho toto sdružení chrání, ale informace, které uvádí na internetu, jsou naprosto zcestné - https://www.mesec.cz/clanky/vuz-uz-prepisete-kdekoli-i-kdyz-kupec-ci-prodejce-nespolupracuje/. Dle nich, pokud kupující nebo prodávající neposkytne potřebnou součinnost, vlastně se vůbec nic neděje, není problém to na magistrátu přepsat. Ale on to problém je, a dost velký. Kdyby kupující zřejmě v pomatení smyslů nenechal udělat evidenční kontrolu, neměla bych absolutně šanci auto přepsat. 

Tak teď už čekám jen na to, kolik mi na magistrátu vyměří pokutu za to, že jsme převod neprovedli v zákonné desetidenní lhůtě. Může být až do výše 50 tisíc korun...

 

Autor: Anna Novacek | středa 13.3.2019 13:10 | karma článku: 14,88 | přečteno: 570x
  • Další články autora

Anna Novacek

Čekání na obra

Už jako malou holčičku mě děda často brával na Ruzyni. Byl to snad nejoblíbenější cíl našich častých výletů z pražského Karlína.

15.5.2023 v 11:32 | Karma: 11,53 | Přečteno: 291x | Diskuse| Osobní

Anna Novacek

Po letech...

Začátkem devadesátých let jsem byla na pionýrském táboře jako praktikantka. Na návštěvu tam přijel syn jednoho z vedoucích se svým kamarádem, oba tehdy byli v prvním nebo druhém ročníku na konzervatoři.

26.4.2023 v 17:17 | Karma: 16,92 | Přečteno: 617x | Diskuse| Osobní

Anna Novacek

Já jsem o tom fakt nechtěla psát...

Myslím, že o válce na Ukrajině píše kdekdo, tak co bych k tomu mohla říct. Ale dnešní návštěva fastfoodu byla asi ta poslední kapka. Sice malá, ale zkrátka pohár přetekl.

9.4.2022 v 12:13 | Karma: 33,29 | Přečteno: 1163x | Diskuse| Osobní

Anna Novacek

Máme covid aneb Jak se navyšují čísla

Včera byl na testech můj syn i jeho partnerka. Setkali se s námi v době, kdy jsme díky "propracovanému" trasovacímu systému vůbec netušili, že k nějakému rizikovému kontaktu došlo a měli bychom být opatrní.

29.12.2020 v 12:08 | Karma: 31,40 | Přečteno: 1208x | Diskuse| Osobní

Anna Novacek

Máme covid? - II.

V sobotu jsme se dozvěděli, že je jeden z nás pozitivní a druhý negativní. Ale jak dál? Jsou v tom docela zmatky...

21.12.2020 v 16:34 | Karma: 15,72 | Přečteno: 620x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

KOMENTÁŘ: Po dvaceti letech v EU je načase skončit naši hru s Evropou

30. dubna 2024

Premium Evropskou unii dodnes tak trochu vnímáme, že jsou to „oni“. Přitom v ní sedíme a držíme ústa a...

V Londýně útočil muž s mečem. Zabil třináctiletého chlapce, napadl i policisty

30. dubna 2024  11:25,  aktualizováno  14:43

Třináctiletý chlapec zemřel a další čtyři lidé byli zraněni po útoku muže ozbrojeného mečem v...

Kolumbijská univerzita zavřela kampus, podmínečně vylučuje protestující

30. dubna 2024  8:35,  aktualizováno  14:39

Newyorská Kolumbijská univerzita v úterý oznámila omezení přístupu na svůj kampus na severu...

Vůz technických služeb rozmetal autobusovou zastávku, řidič byl opilý

30. dubna 2024  14:14

Na okraji Mostu dnes dopoledne menší nákladní vůz zcela zdemoloval autobusovou zastávku, na které v...

Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!

Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....

  • Počet článků 39
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1513x
Dřív, než mě budeš pomlouvat a soudit můj život, obuj si mé boty a projdi mou cestu, projdi mou minulost, pociť mé slzy, zažij mou bolest, projdi kroky, které jsem prošla já, zakopni na každém kameni, na kterém jsem zakopla já. Za každým vstaň a jdi dál, tak jako já! A až potom můžeš soudit moje chování a tvrdit, že mě znáš...

Seznam rubrik