Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Černočerná tma

Tuto sobotu jsem strávila na venkově. Po hrozně dlouhé době. A cestou do Prahy jsem si uvědomila, o co nás velkoměsto okrádá - o tmu.

Na naplánované setkání s přáteli z dětství, které jsem naposledy viděla před mnoha lety, jsem se těšila už měsíc dopředu. Bylo to fajn, bylo to hezké... a bylo to krátké. Původně jsme chtěli přespat na farmě, kde jsem si poprvé v životě (!) pochovala kůzle, ale zvítězila pohodlnost a s partnerem jsme se rozhodli, že 100 nočních kilometrů výměnou za vlastní postel zase není tak hrozné.

Farma se nachází v údolíčku, které je obklopené lesem. Veřejné osvětlení sem samozřejmě nevede. Když jsme vyšli z domu, ta tma byla úplně neskutečná. Měla jsem strašně zvláštní pocit... neviděla jsem ani světýlko, ani stín, prostě vůbec nic. Nepamatuji se ani, jestli jsem takovou tmu zažila třeba jako dítě. Na různých táborech asi ano, ale nejspíš jsem na to po tolika letech zapomněla.

Auto jsme našli snad jen díky rozsvícenému mobilu. Celou cestu nás pak provázel magický měsíc, zvláštně žlutý, na černočerném nebi bez jediné hvězdičky. Nejezdilo mnoho aut, tak i ta silnice byla temná, tichá. 

Po necelé půldruhé hodině se však obloha začala zesvětlovat... blížili jsme se do Prahy. Snad nikdy mi návrat domů nebyl tak... protivný. Zdálo se mi, že mě ta světla oslepují, řežou... Po klidu v lese, na farmě, samozřejmě ani památky. Hluk, blikání, světlo. I ten měsíc najednou nebyl žlutý, ale bílý. 

Tak mě napadá, jestli si dnešní děti, které se z města málokdy dostanou, vůbec umí představit, jak taková opravdická tma vypadá. 

 

Autor: Anna Novacek | pondělí 23.9.2019 12:28 | karma článku: 12,83 | přečteno: 243x
  • Další články autora

Anna Novacek

Čekání na obra

Už jako malou holčičku mě děda často brával na Ruzyni. Byl to snad nejoblíbenější cíl našich častých výletů z pražského Karlína.

15.5.2023 v 11:32 | Karma: 11,53 | Přečteno: 291x | Diskuse| Osobní

Anna Novacek

Po letech...

Začátkem devadesátých let jsem byla na pionýrském táboře jako praktikantka. Na návštěvu tam přijel syn jednoho z vedoucích se svým kamarádem, oba tehdy byli v prvním nebo druhém ročníku na konzervatoři.

26.4.2023 v 17:17 | Karma: 16,92 | Přečteno: 617x | Diskuse| Osobní

Anna Novacek

Já jsem o tom fakt nechtěla psát...

Myslím, že o válce na Ukrajině píše kdekdo, tak co bych k tomu mohla říct. Ale dnešní návštěva fastfoodu byla asi ta poslední kapka. Sice malá, ale zkrátka pohár přetekl.

9.4.2022 v 12:13 | Karma: 33,29 | Přečteno: 1163x | Diskuse| Osobní

Anna Novacek

Máme covid aneb Jak se navyšují čísla

Včera byl na testech můj syn i jeho partnerka. Setkali se s námi v době, kdy jsme díky "propracovanému" trasovacímu systému vůbec netušili, že k nějakému rizikovému kontaktu došlo a měli bychom být opatrní.

29.12.2020 v 12:08 | Karma: 31,40 | Přečteno: 1208x | Diskuse| Osobní

Anna Novacek

Máme covid? - II.

V sobotu jsme se dozvěděli, že je jeden z nás pozitivní a druhý negativní. Ale jak dál? Jsou v tom docela zmatky...

21.12.2020 v 16:34 | Karma: 15,72 | Přečteno: 620x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Ruský zbrojní průmysl vzkvétá. Díky čínské pomoci výroba dramaticky roste

4. května 2024

Premium Přes citelné západní sankce ruský zbrojní průmysl vzkvétá. Tamní produkce zbraní se dramaticky...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Budoucnost válčení? Stíhačka řízená AI obstála v „boji“, vezla i šéfa letectva

3. května 2024  21:23

Americký šéf letectva Frank Kendall se poprvé proletěl experimentální stíhačkou F-16, kterou místo...

Hamás má týden na příměří, jinak Izrael vtrhne do Rafáhu, spekuluje Egypt

3. května 2024  19:28,  aktualizováno  21:13

Izrael dal palestinskému radikálnímu hnutí Hamás týden na to, aby přijal dohodu o příměří a...

10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?
10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?

V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...

  • Počet článků 39
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1513x
Dřív, než mě budeš pomlouvat a soudit můj život, obuj si mé boty a projdi mou cestu, projdi mou minulost, pociť mé slzy, zažij mou bolest, projdi kroky, které jsem prošla já, zakopni na každém kameni, na kterém jsem zakopla já. Za každým vstaň a jdi dál, tak jako já! A až potom můžeš soudit moje chování a tvrdit, že mě znáš...

Seznam rubrik